Biuro 25 781 26 67 / Pływalnia 25 781 25 98
Zaznacz stronę

Cykl trzech imprez sportowo-rekreacyjnych dla uczniów klas 1-3 szkół podstawowych z terenu powiatu sokołowskiego.
1.Gry i zabawy w hali sportowej
2. Gry i zabawy na pływalni
3. Gry i zabawy lekkoatletyczne na stadionie

 

 ———————————————————————————————————————————————

X. Sokołowskie Szkolne Igrzyska Dzieci Klas I-III Szkół Podstawowych

Etap I(hala)

20.02.2018  

(wtorek)

HALA ZSZ Nr 1

w Sokołowie Podlaskim, ul. M.C. Skłodowskiej 24

 

godz.  09.30       Uroczyste Rozpoczęcie Zawodów

godz.  09.45 – 11.45       Konkurencje

godz.  11.50       Zakończenie Zawodów 

godz.  11.50       Wspólne Zdjęcie

 

  • Reprezentacja Szkoły liczy: 12dzieci po 4 uczniów z klas I ,II i III.

 

Klasa I – uczniowie ur. 2010 r. (2 dziewczynki + 2 chłopców)

Klasa II – uczniowie ur. 2009 r. (2 dziewczynki + 2 chłopców)

Klasa III – uczniowie ur. 2008 r. (2 dziewczynki + 2 chłopców)

 

Jeśli mamy w starszej klasie dzieci rocznikowo młodsze możemy je wystawić we właściwej kategorii wiekowej.

  • W każdej konkurencji bierze udział cała reprezentacja zachowując nst. układ ustawienia do wykonania zadania (jako pierwsi stają uczniowie klas pierwszych, za nimi uczniowie z klas drugich i po nich dzieci z klas trzecich), zadanie rozpoczynają najmłodsze dzieci a kończą najstarsze.
  • Dzieci biorą udział w strojach sportowych (miło widziane jednakowe stroje).
  • Szkoły gminne i miejskie rywalizują wspólnie, gromadząc punkty po każdej konkurencji od zawodów na hali, basenie i kończąc na stadionie lekkoatletycznym.
  • Do dwóch ostatnich konkurencji (gier) na hali reprezentacja zostaje podzielona na dwie grupy (6 dziewcząt – gra w „Dwa ognie”) i (6 chłopców – gra w „Przerzucankę”).
  • Po I Etapie (hala) 8 najlepszych reprezentacji przejdzie do II i III Etapu (propozycja)
  • W drugim etapie spotykamy się na basenie.
  • Trzeci etap to proste konkurencje lekkoatletyczne na stadionie przy OSiR.

 

Każda placówka posiada swój proporzec lub logo plus hasła dopingujące.

Uczestnicy i opiekunowie obowiązkowo posiadają stroje i obuwie sportowe !!!

Szkoła może zaprosić rodziców lub dzieci, które będą dopingowały

 podczas zabaw sportowych siedząc na trybunach

 

Konkurencje:

 

 

  1. Wyścig z zamianą piłek: pierwszy startujący trzyma dwie piłki do siatkówki pod pachami , na sygnał rozpoczyna bieg do oddalonych od startu 10 metrów do 2 kół RINGO, w których leżą dwie kolejne piłki. Piłki należy tak zamienić by nowo włożone nie wypadły z Kinga. Następnie zawodnik wraca z piłkami na miejsce startu gdzie przekazuje piłki kolejnej osobie.

 

 

 

  1. Wyścig z toczeniem piłki w parach: para (dz.+ chł.) na sygnał rozpoczyna toczenie dużej piłki gimnastycznej do pachołka okrążając go, następnie kontynuuje zadanie do miejsca startu przekazując piłkę następnej parze. Zadanie kończymy gdy ostatnia (6-sta) para wróci na metę. (jako pierwsi rozpoczynają pary z klas I, po nich II klasy i dwa ostatnie toczenia wykonują uczniowie klas III).

 

 

 

 

  1. Tor przeszkód: start, leżenie przodem na materacu i klaśnięcie przed sobą, przejście po ławeczce, nawrót za pachołkiem, przejście pod płotkiem i powrót na metę gdzie przekazujemy zmianę.

 

 

Gry:

 

 

  1. Budowanie i rozwalanie– Zabawa zostanie przeprowadzona na połowie boiska do siatkówki na której rozstawionych zostanie 12 pachołków w różnych miejscach. Na sygnał 6-ka chłopców z jednej szkoły stara się  w czasie 30 sekund biegać i za pomocą dłoni przewracać pachołki (tak by nie wypadły one poza teren zabawy). W tym samym czasie druga 6-ka chłopców z innej szkoły stara się stawiać wywrócone pachołki. Po upływie czasu sędzia liczy ilość stojących pachołków, które dadzą ilość punktów dla Reprezentacji Szkoły, która stawiała pachołki. Następnie układamy przewrócone pachołki i zamieniamy role ćwiczącym. Gra trwa 2 x 45

 

Uwagi:

 

  • Pachołków nie wolno kopać !!!. Można je tylko przewracać używając do tego dłoni.

 

  • Każda reprezentacja rozegra jedną zabawę a przeciwnik dobrany zostanie drogą losowania

 

  • Punkty zdobyte w zabawie zostaną zapisane Reprezentacji do ogólnej punktacji.

 

 

 

 

  1. Dwa ognie– zabawa zostanie przeprowadzona na placu wielkości boiska do siatkówki podzielonego na dwie połowy. W zabawie bierze udział, 6-ka dziewcząt. Każda drużyna wyznacza tzw. „matkę”, która ustawia się na linii końcowej po stronie przeciwnika. Pozostała 5-ka uczniów staje na połowie boiska po przeciwnej stronie do swojej „matki”.  Na sygnał prowadzącego „matka” drużyny, która wylosowała piłkę stara się zbić przeciwnika. Po każdym zbiciu (punkt za zbicie) osoba, która została zbita pozostaje w zabawie a piłka oddawana jest do „matki” drużyny, która straciła punkt. Celem w zabawie jest zdobyć jak najwięcej punktów. Gra trwa przez 3 minuty.

 

 

Uwagi:

 

  • Gramy piłką do siatkówki

 

  • Przekroczenie linii podczas próby zbicia skutkuje stratą piłki

 

  • Złapanie piłki gdy przeciwnik próbował nas zbić skutkuje automatycznym wejściem w jej posiadanie.

 

  • Nie uznajemy zbicia gdy piłka wcześniej odbije się od podłogi

 

  • Punkty zdobyte w grze dodajemy do ogólnej punktacji.

 

  • Każda reprezentacja rozegra jedną zabawę a przeciwnik dobrany zostanie drogą losowania

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Regulamin punktacji:

 

 

Konkurencje 1-3

 

 

  • Reprezentacje zostaną rozlosowane w trzy lub cztero zespołowe grupy, które będą ze sobą rywalizowały w trzech pierwszych konkurencjach.
  • Każdy zwycięzcaw swojej grupie otrzyma 5 punktów, zespoły które zajmą II miejsca otrzymają 3 punkty, zaś III zespół dostaje 2 punkt.
  • Przy grupach cztero zespołowych reprezentacja, która zajmie IV miejsceotrzymuje 1 punkt.
  • Przy takim samym czasie dwóch lub kilku reprezentacji otrzymują one egzekwio miejsce według wyników i taką samą ilość punktów.

 

Gry

 

 

  • Podczas gry w „Przerzucankęsuma zdobytych punktówpodczas 4-ro minutowej potyczki zostanie dopisana do ogólnej punktacji.
  • Taka sama zasada obowiązywać będzie w grze Dwa ognie. Za każde zbiciezespół otrzyma 1 punkt a ich suma po 4-ro minutowej grze zostanie dopisana do ogólnej punktacji zespołu.

 

Po rozegraniu 3 konkurencji i 2 gier wszystkie punkty zostaną zsumowane. Reprezentacje, które zajmą miejsca 1-8 uzyskają prawo startu w dwóch kolejnych edycjach (basen + stadion). W przypadku rezygnacji którejś z reprezentacji z w/w miejsc w kolejnym etapie reprezentacja najwyżej sklasyfikowana może zająć miejsce tej rezygnującej ale z własnym dorobkiem punktowym.

 

 

 

 

 

 

opracował Mariusz Świerk

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

  X Szkolne Igrzyska Dzieci

Klas I-III Szkół Podstawowych

Etap II(basen)

 

25.04.2018  

(środa) 

 

Kryta Pływalnia

w Sokołowie Podlaskim, ul. Bulwar 1

 

 

godz.  09.00       Rozpoczęcie Zawodów

godz.  10.30       Zakończenie Zawodów 

godz.  11.00       opuszczenie szatni

 

 

  • Reprezentacja Szkoły liczy: 12dzieci po 4 uczniów z klas I ,II i III.

 

Klasa I – uczniowie ur. 2010 r. (2 dziewczynki + 2 chłopców)

Klasa II – uczniowie ur. 2009 r. (2 dziewczynki + 2 chłopców)

Klasa III – uczniowie ur. 2008 r. (2 dziewczynki + 2 chłopców)

 

Jeśli mamy w starszej klasie dzieci rocznikowo młodsze możemy je wystawić we właściwej kategorii wiekowej.

 

  • W czterech pierwszych konkurencjach bierze udział ½  reprezentacji podzielona przez nauczycieli swojej szkoły według umiejętności pod kątem czekającej je rywalizacji.
  • Dzieci biorą udział w strojach kąpielowych i czepkach.
  • II etap SID jest kontynuacją I etapu a zdobyte punkty podczas spotkania na basenie sumujemy z punktami zdobytymi w I etapie.
  • Do ostatniej konkurencji wybieramy 1 dziewczynkę i 1 chłopca z najlepszymi umiejętnościami pływania, których zadaniem będzie przepłynięcie stylem dowolnym 25 metrów na dużym basenie.

 

 

 

 

 

Konkurencje:

 

 

  1. Wyścig „Poławianie krążków”: do tej konkurencji wybieramy 6-kę dzieci, które nie mają kłopotu z zanurzeniem się pod wodę. Zadaniem dla grupy wybranych uczniów jest wyłowienie 12 krążków na dnie małej niecki. Zadanie wykonujemy na czas. Cała grupa rozpoczyna zadanie jednocześnie. Krążki po wyłowieniu muszą znaleźć się na murku ściany basenu.

 

12 krążków z obciążeniem

 

  1. Wyścig „Okrętów”: w tej konkurencji bierze udział grupa dzieci, która nie została wybrana do poławiania krążków. Uczniowie mają za zadanie poprzez dmuchanie na unoszącą się piłeczkę do tenisa stołowego doprowadzić ją do wnętrza koła hula-hop leżącego na wodzie po drugiej stronie małej niecki. Każde dziecko ma jedną piłeczkę, którą po usłyszeniu sygnału kładzie na wodzie i rozpoczyna zadanie. Czas mierzymy aż do koła hula-hop wpłyną wszystkie piłeczki. Uczniowie mogą sobie pomagać nawzajem.

 

6 piłeczek do tenisa stołowego i jedno koło hula-hop

 

Obie konkurencje odbywają się jednocześnie na małej niecce

 

  1. Zjazd ze zjeżdżalni: startuje 6-ka dzieci, które potrafią samodzielnie zjechać po zjeżdżalni. Na sygnał każde dziecko pojedynczo zjeżdża na dół. Kolejny zawodnik może ruszyć na sygnał ratownika będącego na górze. Ratownik daje znać gdy uczeń dotknie wody po wyjściu ze zjeżdżalni (tą konkurencję będzie prowadzić dwóch ratowników). Konkurencja na czas.

 

Zjeżdżalnia

 

  1. Podbijanie piłki: w tej konkurencji bierze udział grupa dzieci, która nie została wybrana do zjazdu ze zjeżdżalni. Grupa 6-ciu uczniów stara się jak najwięcej podbijać piłkę plażową, która po upadku do wody ponownie jest podnoszona i podbijana dalej. Zadanie wykonujemy przez 1 minutę. Ilość podbić decyduje o końcowym wyniku i kolejności w grupie.

 

Duża piłka plażowa

 

Obie konkurencje odbywają się jednocześnie na małej niecce

 

 

  1. Pływanie na dystansie 25 m– każda szkoła wystawia do tej konkurencji dwójkę uczniów (chłopca i dziewczynkę), którzy potrafią przepłynąć dowolnym sposobem długość basenu. Start następuje z wody po stronie słupka. Rywalizacja w grupach A i B. Suma obu czasów (chłopca i dziewczynki) stanowić będzie wynik szkoły. Startują pierwsze dziewczynki a po nich chłopcy. Rywalizacja przebiega w ustalonych grupach A i B.

 

 

 

 

 

Regulamin punktacji:

 

  • Osiem reprezentacji zostanie podzielonych na dwie grupy A i B kierując się kolejnością z  I etapu, które będą ze sobą rywalizować w czterech pierwszych konkurencjach:

 

Gr. A 1 Reprezentacja + 3 Reprezentacja + 6 Reprezentacja + 8 Reprezentacja

Gr. B 2 Reprezentacja + 4 Reprezentacja + 5 Reprezentacja + 7 Reprezentacja

 

 

Konkurencje 1-3

 

 

  • Każdy zwycięzcaw swojej grupie otrzyma 5 punktów, zespoły które zajmą II miejsca otrzymają 3 punkty, zaś III zespół dostaje 2 punkt, a zespół IV otrzymuje 1 punkt.
  • Przy grupach cztero zespołowych reprezentacja, która zajmie IV miejsceotrzymuje 1 punkt.
  • Przy takim samym czasie dwóch lub kilku reprezentacji otrzymują one egzekwio miejsce według wyników i taką samą ilość punktów.

 

 

Konkurencje do III Etapu (stadion lekkoatletyczny) zostaną przedstawione na zakończenie II Etapu.

 

 

 

 

 

opracował Mariusz Świerk